بهترین بازی های ساخت و ساز برای کودکان ۳ تا ۱۱ ساله

عنوان مقاله بهترین بازی های ساخت و ساز برای کودکان ۳ تا ۱۱ ساله
لینك دانلود دانلود pdf

بهترین بازی‌های ساخت و ساز برای کودکان ۳ تا ۱۱ ساله

 

کودکان آینده سازان یک کشور هستند. بنابراین باید راهی را پیدا کرد که بتوان با کمک آن کودک را در عین سرگرم کردن برای آینده نیز آماده کرد. بازی یک روش غیر مستقیم برای آموزش مفاهیم و مهارت‌های مختلف به کودکان است. از طریق بازی به‌راحتی می‌توان کودک را در موقعیت‌های واقعی قرار داد و او را برای حضور در جامعه آماده کرد. بازی‌های ساخت و ساز برای کودکان یکی از همین نوع فعالیت‌ها است. این بازی در رده‌های سنی مختلف بین ۳ تا ۴ سال، ۵ تا ۸ سال و ۹ تا ۱۱ سال دسته‌بندی شده است. در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

بازی‌های ساخت و ساز برای کودکان بین ۳ تا ۴ سال

تحقیقاتی که توسط نشریه سنتر فور دیجیتال ادوکتین در سال ۲۰۱۸ منتشر شده است نشان می‌دهد علاقه پسرهای نوجوان به کارهای عملی و علوم، ریاضی، مهندسی حدود ۱۲٪ نسبت به گذشته کاهش یافته است. در حالی‌ که این میزان در بین دختران نوجوان تنها حدود ۱۱٪  است که میزان کمی است.

بهترین راه برای آشنایی بهتر کودکان با این زمینه‌های علمی، انجام بازی و فعالیت‌های عملی است. یعنی شرایطی را فرهم کنید که کودک با تجربه کردن و انجام فعالیت‌های مختلف بتواند مفاهیم را درک کند و در زندگی آینده از آن‌ها استفاده کند. این بازی‌ها برای گروه‌های سنی مختلف در نظر گرفته شده‌اند که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شویم.

۱. رنگ‌آمیزی

رنگ‌آمیزی یکی از فعالیت‌های سرگرم کننده‌ای است که همه افراد در هر سنی که باشند از انجام آن لذت می‌برند. رنگ‌آمیزی مهارت‌های حرکتی کودکان را تقویت می‌کند، خلاقیت را در کودک برمی‌انگیزد و دست‌خط او را بهتر می‌کند.

برای تشویق کودکان به رنگ‌آمیزی می‌توانید از کتاب‌های رنگ‌آمیزی کمک بگیرید. اگر کتاب رنگ‌آمیزی که برای کودک تهیه کردید؛ نمونه رنگ‌آمیزی شده ندارد و رنگ‌ها را به‌ترتیب شماره‌گذاری کرده است، سعی کنید قبل از شروع به نقاشی با کمک کودک رنگ‌ها را مطابق با اعدادی که داده است آماده کنید.

با این کار کودک هنگام رنگ‌آمیزی سردرگم و مضطرب نمی‌شود. تمامی نقاطی را که مثلا باید با رنگ سبز رنگ شوند را به‌راحتی رنگ می‌کند. درنتیجه، با تمرکز بیشتر می‌تواند از کاری که می‌خواهد انجام دهد لذت ببرد. برای مطالعه بیشتر درباره آموزش رنگ‌ها به کودکان می‌توانید مقاله ما در این رابطه را مطالعه کنید.

۲. ساخت اشکال هندسی

ساخت اشکال هندسی مختلف

درگیر کردن مهارت ستم در کودکان، آن‌ها را وادار می‌کند تا بیشتر از قوه تخیل خود استفاده کنند. مهارت ستم رویکردی آموزشی است که چهار رشته مختلف علوم (S)، تکنولوژی (T)، مهندسی (ِ) و ریاضیات (م) را با هم ادغام می‌کند. این مهارت باعث می‌شود، توانایی حل مسئله، تفکر انتقادی، کار گروهی و استقلال فکری در کودک پرورش یابد.

بازی‌های ساخت و ساز مهارت‌های ستم را در کودکان پرورش می‌دهند. یکی از بازی‌های موثر در این زمینه، ساخت اشکال هندسی است. برای شروع فقط کافی است که تعدادی خلال دندان (یا نی نوشابه) و مواد خمیری شکل مانند خمیر بازی تهیه کنید.

کودکان با متصل کردن قطعات به هم می‌توانند با اشکال مختلف آشنا شوند. مربع، مستطیل و مثلث را بشناسند. سپس، این اشکال را با کمک وسایل نام‌برده بسازند.

کودکان به این روش یادمی‌گیرند کم‌کم قطعات بزرگتری را به هم وصل کنند. سازه‌های بزرگتری بسازند که در واقع هدف بازی‌های ساخت و ساز برای کودکان رسیدن به همین موضوع است.

۳. ساخت و ساز با قیچی

ساخت و ساز با قیچی

اغلب بچه‌ها، مخصوصا کودکانی که به ماشین‌های بزرگ مانند کامیون و بیل مکانیکی علاقه دارند از این بازی لذت خواهند برد. تمام آنچه کودک برای این فعالیت لازم دارد یک جفت قیچی و کاغذ مقوایی با طرح آماده یا کاغذ مقوایی ساده است. اجازه دهید فرزندتان با استفاده از قیچی انگشتانش را قوی‌تر کند.

می‌توانید از طرح‌های از پیش آماده شده استفاده کنید یا طرح‌ها را خودتان در خانه آماده کنید. تنها کافی است طرح قطعات مربوط به هرآنچه کودک دوست دارد را روی یک قطعه مقوایی به صورت خط‌چین مانند تصویر ترسیم کنید.

کودک باید قسمت خط‌چین‌ها را قیچی کند. برش زدن کاغذ باعث افزایش هماهنگی بین چشم‌ها و دستان کودک، ارتقا مهارت‌های حرکتی و پرورش مهارت ستم می‌شود. علاوه بر آن، کودک را برای زندگی و شغل آینده آماده می‌کند.

۴. ساخت و ساز با پیچ و مهره

ساخت و ساز با پیچ و مهره

ریاضی یک مهارت مهم بنیادی است. ساخت و ساز با پیچ و مهره به کودک کمک می‌کند، علاوه بر نحوه ساخت اشکال مختلف، مهارت جمع و تفریق را نیز بیاموزد. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، کودک باید تعداد پیچ و مهره خواسته شده را در جدول قرار دهد. با این روش آموزش اعداد برای کودکان نوپا و خردسالان پیش‌دبستانی به‌صورت عملی مهیا می‌شود.

۵. بازی تطابق

بازی تطابق اطلاعات عمومی کودک را افزایش می‌دهد. موضوع بازی می‌تواند از بین موارد متعددی انتخاب شود. در اینجا، آشنایی با کاربرد و عملکرد ماشین‌های بزرگ انتخاب شده است. با این روش کودک با تطبیق دادن عملکرد یک وسیله به خود آن وسیله کاربرد هر چیزی را می‌تواند به‌راحتی یاد بگیرد.

می‌توان کارت‌ها را به‌صورت آماده تهیه کرد و یا  آن‌ها را در خانه طراحی کرد. به‌طور مثال، عملکرد ماشین‌های مختلف را بر روی تعدادی کارت بنویسید. بر روی کارت‌های دیگر تصویر آن وسیله را رسم کنید.

بچه‌ها باید عملکرد هر کدام از تجهیزات ساخت و ساز را به کارت مربوط به آن متصل کنند. بنابراین، بهتر است با کاربردهای این ابزار مانند، عملکرد بولدوزر یا بیل مکانیکی آشنا باشند. اگر هم آشنا نیستند، شما می‌توانید آن‌ها را همراهی کنید و عملکرد آن را به فرزندتان بیاموزید.

 

بازی‌های ساخت و ساز برای کودکان بین ۵ تا ۸ سال

 

بچه‌ها معمولا به بازی‌هایی که کنجکاوی‌های آن‌ها را برمی‌انگیزاند و در عین حال پاسخ می‌دهد، علاقه بیشتری نشان می‌دهند. بازی‌های ساخت و ساز باعث می‌شود کودک با ابزارهای مختلف بازی کند و ساختار مخصوص به خود را ایجاد کند. در این قسمت به بازی‌هایی اشاره می‌کنیم که برای گروه سنی بین ۵ تا ۸ سال مناسب است.

۱. وصل کردن نقاط به‌هم

وصل کردن نقاط به‌هم

وصل کردن نقاط به هم یک بازی کلاسیک است که ذهن کودک را فعال می‌کند و هماهنگی دست و چشم او را بهبود می‌بخشد. این بازی می‌تواند مهارت حل مسئله را همراه با درک مطالب و درک تصاویر در کودک تقویت کند. اگر هنوز فرزندتان اعداد را نمی‌شناسد، این روش مناسبی برای شروع آموزش اعداد به او خواهد بود.

در این بازی تنها لازم است کودک نقاط را به‌ترتیب اعدادی که روی هر نقطه نوشته شده است را به‌هم وصل کند. سپس، تصویر به‌وجود آمده را رنگ‌آمیزی کند.

۲. بازی ایجاد موقعیت‌های واقعی

برای اینکه کودک بتوند با دنیای واقعی ارتباط بیشتری برقرار کند و همکاری کردن و کار گروهی را بهتر درک کند. این بازی یک نمونه عالی در پرورش این مهارت‌ها است. می‌توانید از دوستان کودک یا بچه‌های همسایه بخواهید که در این بازی شرکت کنند.

با این عمل شرایطی را فراهم می‌کنید که کودک در موقعیت‌های واقعی قرار بگیرد. همکاری کردن و کار گروهی را بیاموزد و با محیط اطرافش ارتباط برقرار کند. همچنین، انجام یک پروژه‌ ساختمانی واقعی را تجربه کند.

می‌توانید ایده‌های مختلفی را در این روش امتحان کنید. برای شروع ابزار ساختمانی مانند بیل، خاک یا گل، بولدوزر اسباب‌بازی را برای آن‌ها تهیه کنید. اجازه دهید که فضایی واقعی مثل خانه و محیط اطرافش را با کمک قوه تخیل خود بسازند. از کثیف کاری نهراسید. اجازه دهید کودک تجربه کند.

یا می‌توانید با کمک کاغذ و قیچی و چسب، طرح خانه را رسم کنید. سپس، بچه‌ها طرح‌ها را با قیچی برش بزنند و با چسب قطعات را کنار هم بچسبانند. خانه بسازند. برای خانه پارکینگ درست کنند. برای اطراف خانه با کمک رنگ و کاغذ پارک بسازند.

هر بخش را یک کودک می‌تواند انجام دهد. با این روش بچه‌ها با کمک هم یک محصول واحد تولید می‌کنند و ارزش کار گروهی را بیشتر درک می‌کنند. برای آموزش مهارت کار گروهی به فرزندتان می‌توانید مقاله ۶ بازی برای آموزش کار گروهی به کودکان را مطالعه کنید.

۳. بازی با هجاها به کمک چکش

بازی با هجاها به کمک چکش

این فعالیت باعث می‌شود کودک با صدای کلمات و هجاها آشنا شود. برای شروع یک چکش اسباب‌بازی و بلوک‌های ساختمانی و کارت‌هایی که حاوی کلمات به‌همراه تصویر آن هستند را تهیه کنید.

اگر بچه‌ها هنوز نمی‌توانند کلمات را بخوانند، ازآنجایی‌که، هر کلمه به همراه تصویر آن آمده است، می‌توانند کلمات را حدس بزنند. یا شما می‌توانید کلمات را برای آن‌ها بخوانید.

برای شروع، بچه‌ها تعداد هجاها در هر کلمه را باید تشخیص دهند. به تعداد هر هجا روی کلمه با چکش ضربه بزنند. سپس، به تعداد هر هجا یک بلوک بردارند و بلوک‌ها را روی هم بچسبانند. در انتها بلوک‌های روی هم چسبیده را باید روی کلمه مورد نظر در کارت مانند تصویر قرار دهند.

به این روش هم مهارت‌های حرکتی مانند، استفاده از انگشتان و بازوها در کودک تقویت می‌شود. هم کودک با الفبا و هجا پیش از رفتن به مدرسه آشنا می‌شود.

۴. بازی با ابزار در خانه

آشنایی و بازی با ابزار موجود در خانه فعالیت ارزشمندی برای کودکان است. این بازی علاوه بر ایجاد علاقه به تعمیر وسایل خانه، مهارت حل مسئله و دقت به مسائل موجود در پیرامون‌شان را می‌آموزد.

 

بازی‌های ساخت و ساز برای گروه سنی ۹ تا ۱۱ سال

در این گروه سنی، بچه‌ها کم‌کم مفاهیم پیچیده‌تری را درک می‌کنند. یک راه خوب برای درگیر کردن مهارت تفکر خلاق در کودکان و پرورش توانایی‌هایشان انتخاب بازی‌های ساخت و ساز مناسب است. بازی‌هایی که مناسب سن آن‌ها باشد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱. ساخت یک کامیون کاغذی

ساخت یک کامیون کاغذی

برای ساختن یک کامیون کاغذی تنها کافی است امتداد هر طرح را مانند تصویر برش دهید. سپس، در امتداد خطوط تا کنید تا شکل مورد نظر به‌دست بیاید. فعالیت‌های مربوط به کاغذ و تا مهارت‌های حرکتی را تقویت می‌کند و مفاهیم ریاضی مانند هندسه را به کودک می‌آموزد. با مشاهده نقاط تا شده فرزندتان می‌تواند با تغییرات ابعاد، اضلاع و زاویه‌ها آشنا شود و اشکال هندسی مختلفی را بیاموزد.

۲. چالش ساخت لگو

بچه‌ها عاشق لگو هستند. با کمک لگو می‌توان قوه تخیل کودک را محک زد. بازی با لگوها اطلاعات کودک راجع ‌به ساخت و ساز را افزایش می‌دهد. آ‌ن‌ها را ترغیب می‌کند تا چیزهایی را که دوست دارند بسازند. ساخت لگو نه تنها مهارت تفکر خلاق را در کودک به چالش می‌کشد. بلکه، الهام‌بخش مهارت ساخت و ساز خواهد بود.

۳. ساخت خانه رویایی

بازی های ساخت و ساز برای کودکان

همانگونه که شرایطی را فراهم می‌کنید که کودک با موسیقی، نقاشی و بازی‌های متنوع آشنا شود. می‌توانید او را با معماری نیز آشنا کنید و علاقه او را به طراحی داخلی و معماری افزایش دهید. این امر می‌تواند تاثیر مثبتی بر انتخاب شغل او در آینده داشته باشد.

می‌توانید مدل‌های کاغذی مربوط به این فعالیت و سایر فعالیت‌های اشاره شده را از وب‌سایت (بیگرنتز) دانلود کنید و پرینت بگیرید و از آن‌ها استفاده کنید.

این مدل‌ها شامل طرح اولیه خانه است که کودک با سلیقه خودش می‌تواند داخل آن را با مداد رنگی نقاشی کند. قطعات آن را برش بزند و خانه مورد علاقه خود را بسازد. مبلمان و سایر عناصر مورد علاقه خود را تصور کند و داخل آن طراحی کند. این بازی یک فعالیت عالی برای پرورش و آشنا کردن کودک با طراحی، ایده‌پردازی و عملی کردن ایده‌هایش است.

۴. پل سازی

بازی های ساخت و ساز برای کودکان

بازی‌های ساخت و ساز برای کودکان به این منظور ابداع شدند تا بتوانند پتانسیل درونی کودکان را از حالت بالقوه دربیاورند. آن را پرورش دهند و به مرحله عمل برسانند. به‌طور مثال، بازی پل سازی فعالیتی است که می‌تواند مهندس عمران درون کودک را بیدار ‌کند.

بچه‌ها می‌توانند با استفاده از ماکارونی، به‌عنوان اصلی‌ترین ماده ساخت و ساز، پلی را طراحی کنند. با «خرپا» که یکی از عناصر مهم در معماری است بیشتر آشنا شوند. آن‌ها در حین بازی و آزمودن قدرت پلی که طراحی کرده‌اند می‌توانند با مفاهیمی چون، وزن، نیرو و جاذبه آشنا شوند.

 

در پایان

 

تاکنون بازی‌های مختلفی برای پرورش ابعاد شخصیتی کودکان به خانواده‌ها معرفی شدند. بعضی از آن‌ها مهارت‌های حرکتی کودک را قوی می‌کنند. بعضی دیگر خلاقیت او را پرورش می‌دهند یا توانایی حل مسئله را در کودک تقویت می‌کنند. هم ذهن کودک را درگیر می‌کنند و هم کودک را با مفاهیم جدید آشنا می‌کنند.

بازی‌های ساخت و ساز برای کودکان علاوه بر موارد گفته شده ریاضی، تکنولوژی، مهندسی و علوم را در کودک تقویت می‌کنند. مجموع این عوامل به مهارت ستم شناخته می‌شود.

ازآنجایی‌که، تکنولوژی باعث خواهد شد که بسیاری از مشاغل در آینده حذف شوند و مشاغل دیگری جایگزین شوند. تقویت مهارت ستم برای آماده کردن کودکان برای فرصت‌های شغلی آینده اهمیت ویژه‌ای دارد.

اما چه روش‌های دیگری برای آماده کردن کودک برای آینده وجود دارد؟ پیشنهاد شما در این زمینه چیست؟ چطور می‌توان با انتخاب روش درست جامعه‌ خوبی را در آینده برای کودکانمان ایجاد کنیم؟

نکات کلیدی

• بازی‌های ساخت و ساز علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضی را در کودک تقویت می‌کند.
• او را برای انتخاب شغل در آینده آماده می‌کند.
• مهارت‌های حرکتی و خلاقیت را در کودک پرورش می‌دهد.
• کارگروهی و همکاری را به او آموزش می‌دهد.

سوالات پر تکرار

تاثیر بازی ساخت و ساز در اوایل دوران زندگی کودک چگونه است؟

این بازی یک نوع بازی سازمان یافته است که از بسیاری جهات هدف محور است. قدرت تفکر را در کودک افزایش می‌دهد. از طریق این بازی کودکان با ویژگی‌های مواد مختلف آشنا می‌شوند. کنجکاوی و قوه تخیل آن‌ها درگیر بازی و ساخت و ساز می‌شود و می‌توانند راه‌های جدید را امتحان کنند.

بازی‌های ساخت و ساز برای کودکان چگونه بر رشد آن‌ها اثر می‌گذارد؟

بازی با قطعات مختلف و ساختن یک وسیله اعتمادبه‌نفس کودک را افزایش می‌دهد. به آن‌ها اجازه می‌دهد که به‌طور مستقل فکر کنند و مهارت تصمیم‌گیری را در آن‌ها پرورش می‌دهد.

مزایای بازی‌های حسی چیست؟

بازی‌های حسی به ساخت ارتباطات عصبی در مغز کمک می‌کند. مهارت حرکتی را در کودکان تقویت می‌کند. قدرت یادگیری زبان را بهبود می‌بخشد. کودک را به حل مسئله و داشتن تفکری علمی تشویق می‌کند.


منبع سایت https://www.karpuzzle.com/

 

فهرست مقالات
1402/04/03 لبخند
1402/03/29 معرفی شهر انزلی
1402/03/29 معرفی انیمیشن هیولاها در محل کار
1402/03/29 معرفی گل بنفشه
1402/01/01 نوروز در تاجیکستان
1402/01/01 شعر ترانه بهار
1402/01/01 کاردستی برای بهار 1401
1402/01/01 همه چیز درباره ماهی قرمز عید
1400/04/26 گوزن شاخدار فایده‌اش چیه؟
1400/04/26 دنیای رامونا (مجموعه کتاب رامونا)
1400/04/26 با آیدا تا همیشه
1400/04/26 بلدی دوست پیدا کنی؟ (مجموعه کتاب‌های جولیا)
1400/04/18 مصاحبه با آيناز آهي - آموزش ساخت صابون هاي طبيعي براي افراد مبتدي
1400/04/18 چند توصيه براي آرام كردن بچه ها هنگام خاموشي
1400/04/15 علائم کرونای دلتا چیست؟
1400/04/15 دلایل کاهش اعتماد به نفس کودکان و نوجوانان در دوران کرونا چیست؟
1400/04/15 ۲۰ سرگرمی‌ و بازی درون خانه ای برای کودکان و حتی بزرگسالان در دوران قرنطینه کرونایی
1400/03/28 تشویق کودکان به ورزش با ۱۱ روش تاثیرگذار
1400/03/28 رابطه ورزش بدنسازی با قد کودکان و نوجوانان
1400/03/28 بهترین بازی های ساخت و ساز برای کودکان ۳ تا ۱۱ ساله
1400/03/14 ۶پیشنهاد هیجان‌انگیز برای سرگرم کردن بچه‌ها در تابستان
1400/03/14 بازی‌های رایانه ای غیر استاندارد زمینه ساز پرخاشگری کودکان
1400/02/30 بهداشت روانی کودکان در گرو محبت والدین
1400/02/30 بهداشت روان چیست | آشنایی با راه های بهبود بهداشت روان در خانواده
1400/02/20 ۷ ویژگی رفتاری کودکان شاد که والدین باید بدانند
1400/02/20 فرزندان شاد چه رازی دارند؟ (راهکار عملی)
1400/02/13 راه‌ های ساده مقابله با ویروس کرونا
1400/02/13 چگونه اضطراب کودکان را برطرف کنیم
1400/02/12 چگونه از مشکلات سربلند خارج شده و آن‌ها را پشت سر بگذاریم....
1400/02/06 کرونای هندی چیست؟ 9 کار مهم در برابر ویروس جهش یافته
1400/02/05 کرونای هندی چه ویژگی هایی دارد
1400/01/25 چگونه هیجان های کودکان را کنترل کنیم
1400/01/15 مشاهیر ایران
1400/01/15 پیچ امین الدوله - گل و گیاه
1400/01/15 دایه زمین - شعر
1400/01/15 معرفی کتاب 1-در اعماق دریاها
1400/01/15 معرفی کتاب 2-والها
1400/01/15 از راه می رسد بهار
1400/01/15 آشنایی با حیات وحش
1400/01/15 انیمیشن آخرین داستان
1400/01/15 ایران به سوی آینده
1400/01/14 نردبان آسمان
1400/01/14 داستان-زیباترین آواز
1400/01/14 داستان-داری مسیرو اشتباه میری
1400/01/13 بهار در كازرون همراه با جاذبه هاي تاريخي و طبيعي نقش آفريني مي كند
1399/12/28 سخن جناب آقای دکترشاکری به مناسبت شروع سال نو
1399/12/23 برای اولیا - کرونا و فاصله اجتماعی؛ با عشق و محبت این فاصله‌ها را پر کنیم
1399/12/23 برای اولیا - چگونه با بچه‌ها در مورد ماسک صحبت کنیم؟
1399/12/11 چه بخوریم کرونا نگیریم ؟ / توصیه های سازمان جهانی بهداشت
1399/12/02 برای اولیا-چگونه فضای اینترنت را برای کودکان دانش آموز ایمن کنیم
1399/11/28 برای اولیا-نکاتی برای آموزش مجازی و چگونگی کمک والدین به رشد کودک در خانه
1399/11/28 برای اولیا-پدر خوب چگونه پدری است
1399/11/28 برای اولیا-با مشق ننوشتن بچه ها چه کنیم
1399/10/29 انیمیشن جنگلی ها
1399/10/29 شعر بخاری
1399/10/29 همه چیز درباره فندق
1399/10/29 درباره ماسک و کرونا
1399/10/29 هوبره پرنده بیابانگرد
1399/10/29 مصاحبه - من با خواندن کتاب ، دنیای جدیدی را کشف می کنم
1399/10/29 گزارش - تلاش برای قهرمان شدن
1399/10/29 داستان - دو گرگ
1399/10/29 داستان - دست‌های گرم ! گوشهایم گرم
1399/10/29 شعر - برف آمده شبانه...
1399/10/29 دنیای دانش
1399/10/02 مهمانی دیوها-مصاحبه
1399/10/02 ویژگیهای یک تیزهوش
1399/10/02 معرفی کتاب - زیر نور ماه شیشه
1399/10/02 سفر به ایرانک
1399/09/04 گل داوودي - گل شادی بخش
1399/09/04 شوکا گوزن مینیاتوری ایرانی
1399/09/04 داستان - طبقه 999
1399/09/02 چگونه مي‌توان در دوران قرنطينه کودکان را در خانه سرگرم کرد
1399/09/02 چهل‌تيکه
1399/09/02 دنیای دانش
1399/09/01 انيميشن نفرت انگيز Abominable 2019
1399/04/21 خوانسار
1399/04/21 فک خزری
1399/04/21 من و بابا و عطر چارلی
1399/04/21 گل مینا
1399/04/21 در انتظار یک زندگی معمولی (معرفی کتاب)
1399/04/20 سرگرمی های شاد برای تابستان 99
1399/04/18 انیمیشن لوئیس
1399/04/18 دنیای دانش تابستان ۹۹
1399/04/18 شعر زنده باد صابون معمولی
1399/03/01 هدیه ویژه مجله تیزهوش به همه بچه های خوب و پرتلاش : تقویم ۹۹
1399/02/30 سرگرمی هایی برای بهار ۹۹
1399/02/15 گرتا تونبرگ، دختر با اراده
1399/01/24 شعری برای پیامبر اکرم(ص)
1399/01/23 شاد و قدرتمند بر کرونا پیروز میشویم
1399/01/21 اوا پرون،یک اسطوره
1399/01/20 آهوی ایرانی
1399/01/20 پرندگان خشمگین انیمیشنی برای لبخند
1399/01/16 گل پامچال،گل نوروز
1399/01/13 شعر لبخند بهار از طیبه ثابت
1398/11/30 ربات سورنا ۴
1398/11/05 داستان لبو داغه از رامین جهانپور
1398/11/05 بچه ها خبر:مریخ یخ زد
1398/11/03 گنجشک،پرنده دوست داشتنی
1398/11/02 گل یخ،گل زمستانی
1398/11/02 حیواناتی از جنس زباله
1398/11/02 اللهیار و افسانه مارخور
1398/11/02 وانگاری ماآتای، قهرمان جنگل
1398/11/01 شوش ،صفحه ای از کتاب تمدن ایران
1398/06/10 بلوط ایرانی
1398/06/10 سفر به چابهار
1398/04/15 سرو درخت ایرانی
1398/04/15 سفر به دیلمان
1398/04/15 شعر شب که میشه کلاغا
1398/04/15 شعر برای آخرین خرسی که نادانی ما او را کشت
1398/04/15 فردیناند انیمیشنی درباره گاوی مهربان
1398/04/15 قصه خرگوشی که می‌خواست سرخپوست شود
1398/04/15 میرزاخانی نابغه ریاضی
1398/04/14 دنیای دانش خرداد 98
1398/04/14 رابین هود قهرمان مردم تهیدست
1398/04/13 با خرس قهوه ای آشنا شویم
1398/04/13 چگونه خاطرات خود را بنویسیم
1398/03/29 کتابهایی برای آشنایی با هنر تفکر
1398/03/29 شعر هدیه از منیژه رضوان
1398/03/28 کتاب برای والدین ۲
1398/03/28 کتاب هایی برای سلامتی
1398/02/26 کتاب برای والدین
1398/02/18 کتابهای خوب برای بچه های خوب
1398/02/01 7 راهکار کلیدی برای آموزش مفاهیم اقتصادی به فرزندان
1397/12/03 یخچال ایرانی چگونه کار می‌کند
1397/12/03 کبوترهای سپید مهربانی
1397/12/03 ملاقات با عمو جغد دانا
1397/12/03 75 مدرسه طبیعت در ایران
1397/12/03 خانم نخست وزیر، خستگی ناپذیر
1397/12/03 تازه های خبر از دنیای دانش
1397/12/03 دوست دارید در آینده چه کاره شوید
1397/06/19 سفرهای سرشار از آینده با ژول ورن
1396/06/22 آیا فرزند من تیزهوش است؟
1396/06/12 نقش و کارکرد خلاقیت در زندگی
1396/06/08 برخورد با مشکلات
1396/05/28 نقش خود شناسی والدین درساختن آینده ی فرزندان
1396/04/18 در مورد شپش ها چه می دانید؟
1396/03/10 وجود اضطراب مانع خلاقیت است
1396/03/08 روش های پرورش خلاقیت کودک
1395/06/16 کودک و خلاقیت
1395/05/25 تعامل خلاق با کودک
1394/06/01 چرا نباید کودکان را با هم مقایسه کرد
1394/05/30 نحوه ی بازی کردن با کودکان یکساله تا دوساله
1394/05/29 چگونه با کودکانمان ارتباط برقرار کنیم؟
1394/03/10 یک تابستان خوب
1394/01/16 بچه ها و گنج درون
1393/12/25 خانه ریاضی و علوم
1393/11/20 خواسته‌هاي يك نوجوان از والدينش
1393/11/2 بچه‌ها را اصلاً مقايسه نكنيد!!
1391/12/28 پروانه ایرانی
1391/12/28 نوقلم
1391/12/28 صبحانه بخورید
1391/11/03 نقشه بکشید
1391/11/02 ذهن توسعه یافته
1391/11/02 چگونه سخن بگوییم
1391/11/02 دقت کنید
1391/11/01 دانستنی های علمی
1391/11/01 هوش فرا زمینی
1391/11/01 پرنده های خشمگین
1391/08/30 توصيه هاي برندگان نوبل به تيزهوشان
1391/08/29 زندگی بهتر را از زرافه بیاموزیم
1391/08/29 تغذيه در امتحانات
1391/08/29 طول عمر بیشتر تیزهوشان
1391/08/28 معیارهای تشخیصی تیزهوشان
1391/08/28 هوش هیجانی چیست؟
1391/08/28 تاریخچه‌ی جهانی تیزهوشان
1391/08/26 درباره تست‌های هوش
1391/08/25 تیزهوش و فرضیه‌ی هوش چندگانه
1391/08/02 مدیریت را بر عهده بگیريد
1391/07/21 تكنيك شش كلاه تفكر!
1391/07/20 تفكر جانبي چيست؟
1391/07/19 استيو جابز ،ستاره به يادماندني دنياي فن آوري
1391/07/18 يك راه ساده براي نوشتن خلاق با نگاهي به انديشه گابریله ال .ریکو
1391/07/17 يك نرمش راحت و سريع، نرمش چي گونگ
1391/03/11 نوابع چگونه می اندیشند؟